الأربعاء، 25 مارس 2020

حبيبى الأولانى بقلم الشاعر / عادل عمر

حبيبى الأولانى
وأتقابلنا صدفة كدة من غير ميعاد
ولقيت روحى حضنانى
وعقلى شرد فى مكان تانى
ومر أنا بية شريطى وذكرياتى
لا قدرت كدة أخطو وﻻ ارجع انا تانى
حسيت الدنيا وخدانى وفرحة فى عينى من تانى
وأنا بسأل نفسى كدة بينها
دة حبى ورجعلى من تانى
قربت انا خطوة وروحى كدة وخدانى
وعينى اللى التقت عينة حسيت الفرحة وخدانى
يا قلبى افرح كدة مرة وابعد عنها أحزانى
حبيبى دة يطول عمرة لو ياخد عمرى من تانى
وانا فرحتى ذادت عندى وﻻ حسيت الدنيا سيعانى
حبيبى دة حبيب عمرى وانا التقيتو من تانى
وانا حبى بعد عنى وأدية رجعلى من تانى
ولقيت امى هنا جمبى بتصحينى آة يانى
وأتارية حلم وانا فاكر أنة حقيقة من تانى
وقلبى أتوجع أكتر وحسيت كدة عينى وجعانى
وأنا هاستنى كدة يمكن يرجعلى حبيبى من تانى
بقلم. عادل عمر

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

قلبي يحادثني قلم الاديبة الشاعرة/ ايمان زقزوق

  قلبي يحادثني قلبي يحادثني بأشياء وما غبت عني إلا لأسباب قد شغلتك عني أوصفها فتغزلت في جمالها ألا تعلم أني شاعرة ولحروف الكلام مترجمه ليس...