الاثنين، 21 مايو 2018

ألبوم صور /هشام نبوي

ألبوم صور
**********
إتهمتينى إن عندي ألبوم صور
بيضا وسمرا وذات حُسن وأثر
من كلِ البلاد وكل أجناس البشر
وإن صورتك جوه ألبومي بتنتحر
الصور عندي زى حبات المطر!!!
صورتك جـوه قلبي أجمل قـدر
هو تغييـر القـدر بوجـود صور؟
رفضت إتهامك بشراسه بدون حذر
غيرتِ إتهامك من ألبوم صور للغرور!
نفسي أعرف ليه تتهمينى بالغرور
بإتهامك شفت النهار ظلام مش نور
حتى الجناين من غير ورود و زهور
حسيت الأرض واقفه رافضه تدور
دي بقت الدنيا ولا أنا بقيت مسحور
ليه إتهامك وأنا فـ فلك حبك بدور
بَحِب إحساسي لأنه لظلام دنيتي نور
بيحميني من جراحي ونهش النسور
بيداويني من حزن كنت فاكره سرور
كل ده ولسه بتتهمينى بالغرور
فوقي حبيبتي وكفايه لحبيبك كسور
إنتِ ناسيه ولافاكره ولا بيها أثور
إن أول شئ حبيته فيكي كان الغرور
بقلمي / هشام نبوي

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

قلبي يحادثني قلم الاديبة الشاعرة/ ايمان زقزوق

  قلبي يحادثني قلبي يحادثني بأشياء وما غبت عني إلا لأسباب قد شغلتك عني أوصفها فتغزلت في جمالها ألا تعلم أني شاعرة ولحروف الكلام مترجمه ليس...