الأربعاء، 6 فبراير 2019

عمري هو عمرك بقلم الشاعر الرائع / جابر عبد القادر

«عمري هو عمرك»
«بقلم جابر عبدالقادر» 
«انت لي الحياه الجميله»
==================================
ايه جابك هنا مفيش حد هنا لو سمحت اخرج بره علشان لااحد يتكلم عليه لو بتحبني ارجوك لو جيت جنبي اولع في نفسي او ارمي نفسي من الشباك ابعد قبل اهلي هم بره مفيش حد يشوفك هنا حبيبي انت عارف اهلي لو احد شافك هنا انت عارف اهلي لا 
==================================
يفهم غير با السلاح حبيبي انت عارف انا بحبك انت كل شيئ لي في الدنيا بس ابعد او انزل تحت عقبال امي او اي حد من الاسره حبيبي علشان خطري انزل قبل حد يشوفك من الجيران انت عارف الجيران وكلامهم ممكن يحصل مشاكل مع الجيران حبيبي
==================================
انت مش بتحبني وعاوز نتزوج طيب انزل دلوقتي كمان ساعة تعاله وننزل معا انا بحبك مفيش غيرك في قلبي وحياتي بحبك بس انزل دلوقتي معاد ولدي هو جاي دلوقتي ارجوك انزل باي مع السلامه
==================================
ايه يا حبيبتي انتي خايفه لي كده انا لا اعرف مفيش حد هنا مالك خايفه لي مني انتي حبيبتي وعمري هو انا اعمل حاجه وحشه لا انا انزل علشان بحبك علشان انتي روحي وحياتي انا لا اجبلك وجع الدماغ من الجيران انتي عارفه لو في حد يجيب سرتك انا اسكوت لا اولع فيهم حبيبتي كنت عاوز اقولك حاجه
==================================
واحده اجاي اقولك في ودنك علشان تسمعيها كويس طب لا تخافي انا هو بعيد كنت عاوز اقولك بحبك اوي ولدك جاي امته وامك اه كان واحد من الجيران طالع السلم لا تخافي يا حبيبتي اهلك عارفين تربيتي انا من اهلك لا ادخل جوه طب مفيش شويه ميه لا شاي انتي ايه لا تحسي بي طب
==================================
مش اسيبك بعد الزواج كل شويه اضربك واموتك في حبي وقلبي بت انا بحبك ولا احد في قلبي غيرك في روحي بحبك يا مجنونه علشان كده عارفك واطمن عليكي في غيابي اكون سايب رجل لا انثي وانا عارفك لا احد ياتي الي البيت غير من اخواتك وامك وابوكي علشان كده اسافر واطمن
==================================
عليكي وعلي بيتي بحبك اوي بسي انا انزل وشويه اجيلكم علشان نتمشي شويه علشان انتي بخيله اوي في بيت ابوكي انا نازل مفيش حاجه كده ولا كلمه ولا همسه ولا لمسه طب تعالي واصليني الي الباب انتي لسه خايفه مني بحبك اوي يا قلبي وروحي
==================================
بموت فيكي بحبك كنتي عاوزه ترمي نفسك من الشباك وتولعي في نفسك حرام عليكي بحبك اوي يامجنونه بحبك اوي يله باي باي باي باي شويه وارجع مع السلامه
==================================
«بقلم جابر عبد القادر»


ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

قلبي يحادثني قلم الاديبة الشاعرة/ ايمان زقزوق

  قلبي يحادثني قلبي يحادثني بأشياء وما غبت عني إلا لأسباب قد شغلتك عني أوصفها فتغزلت في جمالها ألا تعلم أني شاعرة ولحروف الكلام مترجمه ليس...